تعمیر یخچال فریزر
نوشته شده توسط : سارا

گاه لازمه ی تعمیر یخچال فریزر ،  بهره مندی از تخصص و تجربه است ، چرا که این  دستگاه دارای پیچیدگی هایی است . این موارد شامل تعویض کمپرسور و یا کندانسور می باشد ، هر چند اگر کار به اینجاها رسید ، خرید یک یخچال فریزر جدید بیشتر به سودتان خواهد بود .

 

در اینجا به برخی از مشکلات یخچال فریزر اشاره شده است .

 

صدای یخچال در هنگام كار غیر عادی و تا حدودی زیاد است.

 

 علت1- یخچال كاملا" تراز قرار نگرفته

رفع عیب 1- اگر وضعیت استقرار یخچال كاملا" تراز نباشد،روتور در حال چرخش درون موتور دچار مشكل شده و صدای زیادی را بوجود می آورد. برای رفع عیب محل استقرار یخچال را كاملا" تراز نمایید. می توانید بجای تراز از یك لیوان آب نیز استفاده كنید.اگر لیوان بر روی یخچال قرار گیرد،براحتی تراز بودن یا عدم تراز قرار گرفتن آن را نشان خواهد داد.با قرار دادن پایه های چوبی نازك زیر پایه های یخچال،آب درون لیوان را كاملا" در حالت متعادل قرار دهید و یقین داشته باشید یخچال در وضعیت كاملا" تراز قرار گرفته.

 

علت 2- موتور فن دچار مشكل شده

 رفع عیب 2- همانگونه كه قبلا" ذكر شد در بعضی از یخچال ها ،برای خنك شدن كندانسور و یا موتور از فن استفاده می شود بر اثر برخورد فن با سیم هایی كه از كلاف اصلی جدا شده اند و یا خرابی یاتاقان های فن و یا شل شدن اتصالاتی كه فن را به شاسی متصل كرده است صدای فن شدید می شود . مورد عیب بررسی و رفع شود تا صدای یخچال در حال كار كاهش یابد.

 

علت 3- اتصالات موتور (كمپرسور ) به شاسی شل شده است

رفع عیب 3- اگر می توان با دست براحتی كمپرسور را در محل استقرارش حركت داد،لازمست اتصالات موتور به شاسی بررسی شود ودر صورت نیاز ، پیچ و مهره های مربوطه را محكم نمود.

 

علت 4- موتور معیوب است.

رفع عیب 4- علیرغم تراز بودن یخچال در محل استقرارش و یا بررسی سایر موارد ، گاها" صدای زیاد از خود كمپرسور است كه می تواند بواسطه بروز یك مشكل مكانیكی ایجاد شود.  نیاز است كه پوسته كمپرسور جدا شده و قطعات مكانیكی سرویس شوند و پس از جوشكاری پوسته كمپرسور ،عملیات تخلیه هوا از لوله كور و شارژ گاز تكرار شود.در بعضی موارد نیز كمپرسور قابل تعمیر نیست و اجبارا" می بایست آنرا تعویض نماییم.

 

بدنه یخچال برق دارد

 

علت 1- موتور اتصال بدنه دارد

رفع عیب 1- در اكثر موارد ،برق دار بودن یخچال ،ناشی از اتصال بدنه موتور است كه گاها" با ارت نمودن یخچال از میان می رود ودر بعضی موارد ،در صورت بستن ارت همزمان با زدن دو شاخه یخچال به پریز ،فیوز منزل قطع می شود.  اجبارا"در مورد دوم موتور می بایست كاملا" تعمیر (تجدید سیم پیچی )ویا تعویض شود.

 

علت2- ترموستات اتصال بدنه دارد

رفع عیب2- رابط های ترموستات را از آن جدا نموده و با احتیاط كامل ترموستات را توسط چراغ سری مورد آزمایش قرار دهید.برای این آزمایش می توانید از اهم متر استفاده كنید.ترموستات معیوب می بایست تعویض شود.

 

علت 3- سر پیچ لامپ درون یخچال اتصال بدنه دارد

رفع عیب 3- اگر فاز مستقیما" به سر پیچ رفته باشد و نول را از میكروسوئیچ عبور داده باشند،احتمال اتصال بدنه سر پیچ نیز وجود دارد كه می توان رابط های سر پیچ را جدا نموده و بتوسط اهم متر آنرا مورد آزمایش قرار داد. علت اصلی اتصال بدنه سر پیچ را بیابید و مشكل را رفع نمایید.

 

علت 4- سیم های رابط معیوب شده اند

رفع عیب 4- پس از بررسی قطعات الكتریكی یخچال مانند موتور -ترموستات-لامپ-المنت دیفراست و... بهتر است سیم بندی یخچال را تعویض نمایید تا اتصال بدنه كاملا"از میان برود.





:: برچسب‌ها: تعمیر یخچال فریزر ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: